6 نکته طلایی برای تیتر زنی
تیتر هر داستان خبرى باید یک فعل قوى داشته باشد. اما در مقالههاى غیرخبرى feature article تیترها میتوانند خلاقانه تر باشند. در مقالههای غیرخبرى سعى کنید لید را در تیتر تکرار نکنید. کوتاه بنویسید. سه کلمه یا حتى یک کلمه در عین حال توجه داشته باشید اگر ضرورت یک شروع و لیدجذاب را پذیرفته ایم، این ضرورت براى تیتر چند برابر میشود.
به توصیههاى داگ سیمپسون Douq Simpson براى تیترنویسى توجه کنید:
1, بهترین نویسندگان تیتر، آدمهاى خود جوش و خلاقى هستند و بهترین تیترها فورى و فیالبداهه به ذهن میرسد.
2, تیترنویسان باید بهترین نویسندگان روزنامه باشند.
3, بعضى وقتها بهترین تیترهاى شما قابل چاپ نیست. لذا خیلی افسوس نخورید.
4, اگر میخواهید تیترنویس قهارى شوید سعى کنید روز به روز بهتر شوید.
5, تیترهاى دیگران را بخوانید و ایدههاى جدید کسب کنید. اما در عین حال سعى کنید مهارتهاى خود را براى کارى بهتر از کار آنان تقویت کنید.
6, نهایتاً اینکه بدانید مردم تیترهاى صمیمى را بیشتر دوست دارند.