آموزش رسانه

۸ نکته برای نوشتن تیتر موثر در شبکه‌های اجتماعی

شنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۵۸ ب.ظ

۱- خبر را توضیح دهید: مردم علاقه‌مندند از آخرین خبر و اخبار تکمیلی مربوط به آن مطلع باشند.

۲- افعال قدرتمند استفاده کنید: تیتر باید پویا باشد، فعل‌های زنده و پویا انتخاب کنید.

۳- «عدد» اضافه کنید: معمولا خوانندگان می‌دانند که از داستان و خبر چه می‌خواهند، به اطلاعات خود آمار اضافه کنید.

۴- سئوال بپرسید: سئوالاتی که کنجکاوی مخاطب را جلب و او را درگیر می‌کند، بپرسید اما از مطرح کردن سوالات کلیشه‌ای برای افزایش کلیک، خودداری کنید.

۵- از بهترین نقل قول استفاده کنید: نقل قول‌ها می‌توانند بهترین قسمت داستان یا خبر را نقل کنند و برای پست‌های توئیتری بسیار مناسب هستند.

۶- از اطلاعات آشنا استفاده کنید: مخاطبان به دنبال موضوعات آشنا هستند و اگر اسامی، مکان‌ها و سازمان‌های معرفی شده را نشناسند، موضوع را دنبال نخواهند کرد.

۷- به پیام اضطرار اضافه کنید: در زمان پخش اولیه خبر بر اهمیت، فوریت و اضطرار آن تاکید کنید. برای این کار می‌توانید از عباراتی چون «خبر فوری»، «همین حالا»، «به روز شده» و امثال این‌ها استفاده کنید.

۸- احساسات مخاطب را درگیر کنید: در بسیاری موارد مخاطبان به صورت احساسی با پیام‌های مختلف درگیر می‌شوند؛ از این فرصت استفاده کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی