۸ نکته برای نوشتن تیتر موثر در شبکههای اجتماعی
۱- خبر را توضیح دهید: مردم علاقهمندند از آخرین خبر و اخبار تکمیلی مربوط به آن مطلع باشند.
۲- افعال قدرتمند استفاده کنید: تیتر باید پویا باشد، فعلهای زنده و پویا انتخاب کنید.
۳- «عدد» اضافه کنید: معمولا خوانندگان میدانند که از داستان و خبر چه میخواهند، به اطلاعات خود آمار اضافه کنید.
۴- سئوال بپرسید: سئوالاتی که کنجکاوی مخاطب را جلب و او را درگیر میکند، بپرسید اما از مطرح کردن سوالات کلیشهای برای افزایش کلیک، خودداری کنید.
۵- از بهترین نقل قول استفاده کنید: نقل قولها میتوانند بهترین قسمت داستان یا خبر را نقل کنند و برای پستهای توئیتری بسیار مناسب هستند.
۶- از اطلاعات آشنا استفاده کنید: مخاطبان به دنبال موضوعات آشنا هستند و اگر اسامی، مکانها و سازمانهای معرفی شده را نشناسند، موضوع را دنبال نخواهند کرد.
۷- به پیام اضطرار اضافه کنید: در زمان پخش اولیه خبر بر اهمیت، فوریت و اضطرار آن تاکید کنید. برای این کار میتوانید از عباراتی چون «خبر فوری»، «همین حالا»، «به روز شده» و امثال اینها استفاده کنید.
۸- احساسات مخاطب را درگیر کنید: در بسیاری موارد مخاطبان به صورت احساسی با پیامهای مختلف درگیر میشوند؛ از این فرصت استفاده کنید.